Jelen ÁSZF hatálybalépésének ideje: 2015. május 28.

Jelen dokumentum tartalmazza a Monarchia Borkereskedelmi Kft., mint szolgáltató által üzemeltetett www.monarchiaborok.hu webáruház (a továbbiakban: Webáruház) használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket (továbbiakban „ÁSZF”). Az ÁSZF tartalmazza továbbá, a Webáruház igénybevételének felhasználó általi használatának feltételeit.

A létrejött szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak az irányadók. Az elektronikus úton létrejött szerződés írásbeli szerződésnek minősül, melyet rendelési azonosítóval látunk el, így az utólag hozzáférhető és megtekinthető, továbbá semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem vetjük alá magunkat.

Szerződés nyelve: Magyar

A Webáruház használata során Ön köteles gondoskodni arról, hogy harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse meg.

Felhasználó a Webáruház oldalainak böngészésével, valamint érvényes regisztrációjával elfogadja és magára nézve kötelező érvényűnek ismeri el jelen dokumentum tartalmát.

 

1. A Webáruház tulajdonosának és üzemeltetőjének adatai

Cég neve: Monarchia Borkereskedelmi Kft.

Székhely: 3300 Eger, Verőszala u. 62.

Üzlethelyiség: 1052 Budapest, Haris köz 2.

E-mail cím: borbolt@monarchiaborok.hu

Tel: +36 1 337 06 04, +36 70 452 26 01

Adószám: 11175030-2-10

Bejegyző cégbíróság: Heves Megyei Bíróság

Cégjegyzékszám: 10-09-022656

Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-53800; NAIH-53801

A tárhely-szolgáltató adatai: PIRÍN Informatikai és Kereskedelmi Kft.

Székhely: 1193 Budapest, Könyvkötő utca 49.
Adószám: 13295969-2-43
Cégjegyzékszám: 01-09-728005

 

2. Az adásvételi szerződés létrejötte

2.1 Az adásvételi szerződés keretei

Az oldal megtekintésével létrejött szerződéses jogviszony mellett a Webáruházban történő vásárlás esetén szállítási (adásvételi) szerződés jön létre a vásárló-felhasználó és Eladó között, amely jogviszonyra a megrendelés és visszaigazolás, valamint a jelen ÁSZF rendelkezései egyaránt irányadók. Webáruház 48 órán belül köteles visszaigazolni a vásárló megrendelését, ennek hiányában a vásárló mentesül ajánlati kötöttsége alól.

2.2. Az adásvételi szerződés létrejötte

Az adásvételi szerződés feltételeit a megrendelés elküldésével a vásárló elfogadja. A szerződés a megrendelés teljes körű kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését követően az alábbiak szerint jön létre:

          2.2.1. Kiszállítás esetén

Az Eladó által küldött tájékoztató e-mail kézhezvételekor, amelyben értesíti a Vevőt a csomag futárszolgálatnak történő átadásáról és a szállítás vagy átvétel várható időpontjáról. Ez nem az az e-mail értesítő, melyet a rendelés után automatikusan – elsőként - küld a Webáruház a megrendelés beérkezéséről.

          2.2.2. Személyes átvétel esetén

Az Eladó által küldött tájékoztató e-mail megérkezésekor, amelyben értesíti a Vevőt a termék személyes átvételi lehetőségéről és az átvételi pont nyitvatartási idejéről. (Ez szintén nem a Webáruház automatikus visszaigazoló e-mailje – az mindössze arról tájékoztatja a vásárlót, hogy beérkezett a Webáruházba a megrendelés.)

2.3. Megrendelések

A Megrendelések leadása a Webáruház online felületén és telefonon lehetséges. A Webáruházban tett megrendelést az Üzemeltető csak akkor tudja befogadni és teljesíteni, ha a vásárló a megrendelés kosár folyamatában minden mezőt hiánytalanul kitölt. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért a Webáruház felelősséget nem vállal. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott címzési, vagy más jellegű adatok, információk esetén felmerülő szállítási vagy egyéb többletköltség a vásárlót terheli.

          2.3.1. Adatbeviteli hibák

Adatbeviteli hibák kijavítására a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomása előtt van lehetőség. A "Kosár" tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető. A megrendelés elküldését követően észlelt adatbeviteli hibát azonnal jelezni kell a borbolt@monarchiaborok.hu e-mail címen.

Fontos a telefonos elérhetőség pontos feltüntetése, mert a Webáruház sok esetben a kiszállítást megelőzően telefonon egyeztet a vásárlóval. Hiányos elérhetőségi adatok kitöltése esetén a megrendelést az Eladó nem teljesíti.

          2.3.2. Terméktulajdonságok

Az oldalon feltüntetett árak minden esetben ÁFÁ-val növelt bruttó árak. A bruttó árak tartalmazzák a vásárláskor hatályos jogszabályokban az adott termékkör tekintetében megállapított általános forgalmi adót. A Webáruházban feltüntetett árak visszavonásig vagy megváltoztatásig érvényesek. A Webáruházban feltüntetett termékképek, videók és készletinformációk tájékoztató jellegűek, így eltérhetnek a valóságtól.

Nem vállalunk felelősséget a gondosságunk ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árért. Ilyen esetekben nem vagyunk kötelesek a terméket a weboldalon hibásan feltüntetett áron értékesíteni vásárlóink részére. Hibás ár feltüntetése esetén, azonnal e-mailben tájékoztatjuk a vásárlót arról, hogy a termék mellett feltüntetett ár hibás és felajánljuk neki a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. Ilyen esetben a vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

 

3. Vásárlás menete

A Webáruházban történő böngészés és vásárlás is bárki számára lehetséges.

3.1. Termék keresése

A Webáruházban a termék kiválasztását, a „Kínálatunk” menüpont alatt található termékkategóriák (Borok, Pezsgők, Pálinkák, Kiegészítők, Gourmet, Csomagok) valamint a fejlécben található kereső mező segíti, amelyben konkrét termékre kereshet rá. A keresőbe beírt szövegrészt (márka, terméknév, borfajta stb.) a termékek nevében, termékcímkék között és a termékleírásban keresi a rendszer. A termék listaoldalak bal oldalán található termékcímkék szűrőként működve szintén a keresett termékek, terméktípusok megtalálását szolgálják.

3.2. Termék listaoldal és Termék oldal

A Termék listaoldalakon a keresési feltételeknek, kiválasztott szűrőknek megfelelő termékeket látja listázva, vagy ha nem szűrt, nem keresett, akkor az összes kategóriába tartozó terméket. A bal oldalon megjelenő szűrőkkel tovább szűkítheti a listaoldalon megjelenő termékeket.

Az egyes Termék oldalakon találja a termékhez kapcsolódó leírást, illetve nagyobb termékfotót is, ha van hozzá.

Mind a listaoldalon, mind pedig a termék oldalon lehetősége van kosárba tenni a megvásárolni kívánt terméket.

3.3. Kosárba helyezés

Ha megtalálta a keresett terméket, a terméket 2 féle módon teheti a kosárba.

  • A lista oldalon található gyorsgombok segítségével: a „+” illetve a „-” gombokra klikkelve válassza ki a vásárolni kívánt mennyiséget, majd a termék mező jobb alsó sarkában található szürke „kosárba” gomb megnyomásával helyezze kosarába a terméket.

  • Klikkeljen a termék nevére vagy képére, így a termék saját oldalára jut. A vásárolni kívánt mennyiség megadása után itt is a kosárba helyezhető a termék.

Ha egy terméket kosárba helyez, a kosár előnézeti ablaka az oldal jobb felső sarkában megjelenik. Egy termék kosárba helyezése után, ha bárhova kattint az oldalon, a kosár előnézeti ablaka eltűnik és Ön tovább tud vásárolni. A kosár előnézeti ablak bal alsó sarkában található „tovább vásárolok” gombra klikkelve szintén folytatni tudja a termékek válogatását és kosárba helyezését.

Javasoljuk, hogy helyezzen kosárba minden olyan terméket, ami érdekli - ez még nem kötelez vásárlásra, viszont így böngészés közben nem kell visszakeresni a korábban megtekintett termékeket. Fontos, hogy a vásárlás véglegesítése előtt bármelyik termék törölhető a kosárból!

Ha végzett a válogatással, a kosár előnézeti ablak jobb alsó sarkában található „Fizetés” gomb megnyomásával tud tovább lépni.

3.4. Kosár oldal

A kosár oldalon tudja véglegesíteni a megvásárolni kívánt termékek listáját. A kosárba helyezett termékek darabszámát a „+” és a „-” gombok megnyomásával tudja minden egyes termék esetében változtatni. Bármelyik termék eltávolítható a kosárból a „törlés” gomb megnyomásával.

Ha bármelyik kosárba helyezett termék darabszámát a kosár oldalon módosítja vagy valamely terméket a törlés gombbal a kosárból eltávolítja, tovább lépés előtt szükséges a kosár oldal frissítése az oldal jobb alsó sarkában található „kosár frissítése” gomb megnyomásával.

A kosár oldalon ugyanúgy, mint a kosár előnézeti ablakban, minden termék ára külön-külön is és a kosárban található termékek árának végösszege is szerepel. Ez az összeg a kiszállítás díját nem, csak a termékek árát tartalmazza.

Ha véglegesítette kosara tartalmát és nem kíván tovább vásárolni, a „fizetés” gombbal tud tovább lépni.

3.5. Személyes adatok megadása

Először a személyes adatok megadása szükséges. Ha már regisztrált felhasználónk, csak lépjen be az oldal fejlécében található belépés ablakot megnyitva. Ha még nem regisztrált, választhat, hogy felhasználói profilt hoz létre vagy vendég felhasználóként vásárol. Előbbi esetben a következő vásárlása során elegendő lesz belépnie és nem lesz szükség adatainak újbóli megadására. Továbbá, regisztrált felhasználóként a Monarchia Borklub tagjává válhat és kedvezményes vásárlásra lehet jogosult.

Akár a regisztrációt, akár a vendég vásárlást választja, a megfelelő gombra kattintás után a megjelenő mezőket kell kitöltenie. A csillaggal megjelölt mezők kitöltése kötelező.

Alkoholtartalmú termékeink megrendelését csak 18 év feletti megrendelő személy esetén tudjuk teljesíteni.

          3.5.1. Regisztráció nélküli vásárlás és Regisztráció

A Webáruház tartalmának minden része, illetve a vásárlás is elérhető mindenki számára. Ha úgy dönt, hogy saját fiókot hoz létre, akkor egyrészt megrendelései visszakereshetővé válnak, Profil oldalán találja majd őket listázva, másrészt későbbi vásárlások esetén nem kell minden adatát újra megadnia, elegendő csak belépnie, harmadrészt a Monarchia Borklub tagjaként kedvezményekhez juthat.

Saját fiókot a vásárlás során, a kosár oldalon regisztrációval hozhat létre. A regisztráció során a következő adatok megadása kötelező:

  • Vezetéknév

  • Keresztnév

  • Születési év – 18 éven aluli személy nem regisztrálhat!

  • E-mail cím

  • Jelszó

  • Jelszó megerősítése

  • Telefonszám (Javasoljuk, hogy mobilszámot adjon meg, a futár keresni fogja a kiszállítás miatt)

  • Számlázási cím

  • Szállítási cím

A regisztráció feltétele az ÁSZF és az Adatvédelmi Nyilatkozatban foglaltak elfogadása.

Az adatok helyes és hiánytalan kitöltését a rendszer hibaüzenetekkel segíti és amennyiben valamilyen kötelezően kitöltendő mezőt üresen hagyott, akkor a rendszer erről tájékoztatja.

A regisztráció befejeztével, a rendszer automatikusan küld egy visszaigazoló e-mailt. Az ebben található linkre kattintva tudja e-mail címét megerősíteni és felhasználóját aktiválni.

Kérjük, azt a telefonszámot, illetve e-mail címet adja meg, melyen megrendelésével kapcsolatban el tudjuk Önt érni, illetve melyen a futárszolgálat értesíteni tudja majd csomagja pontos érkezéséről!

Ha a regisztráció során, hiányos, hibás vagy téves adatokat adott meg, az abból eredő bárminemű kárért, vagy az ebből adódó szállítási késedelemért a felelősség kizárólag Önt terheli. Ilyen esetben nem vagyunk kötelesek a rendelést teljesíteni, ha pedig rosszul megadott adatok miatt meghiúsul a kiszállítás, akkor minden közvetlen és közvetett vonatkozó költség Önt terheli.

A felhasználói fiók hozzáférési adataiért (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag Ön felelős, ezért amennyiben tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles azt haladéktalanul megváltoztatni, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles arról egyidejűleg értesíteni minket.

A regisztrációval vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatait szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

Adatait bizalmasan, az Adatvédelemi nyilatkozatban foglaltaknak megfelelően kezeljük.

Ön bármikor jogosult a regisztrációja törlését kérni a borbolt@monarchiaborok.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően haladéktalanul gondoskodunk a regisztrációja törléséről. Felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését.

3.6. Szállítási mód választása

A kiválasztott termékek kosárba helyezését követően kiválaszthatja az Ön által kívánt szállítási módot. Kérheti a termék kiszállítását, vagy a személyes átvételt üzletünkben a megfelelő „Kiválasztom” gombra történő kattintással.

A rendeléseket a Webáruház általában 2-4 munkanapon belül tudja teljesíteni, amennyiben az adott termék raktáron van. A Webáruház törekszik a szállítási határidő betartására, azonban nem felel azért, ha a termék késedelemmel kerül kiszállításra. Az esetleges késedelem esetén a Webáruház törekszik, de nem köteles a vásárlót értesíteni.

          3.6.1. Személyes átvétel

Személyes átvétel esetén Budapest belvárosában található boltunkban veheti át megrendelését a jelen ÁSZF 2.2.2 pontjában leírtak figyelembevételével. Amennyiben kiválasztotta a személyes átvételt, mint kívánt szállítási módot, a kosár összesítő alatt található fizetés gombbal tud továbblépni a megrendelési folyamatban.

Webáruházunkban vásárolt termékek esetén személyes átvételre minden esetben e-mail értesítés után van lehetőség. Kérjük, vegye figyelembe, hogy üzletünk készletéből a webáruházban megrendelt termékeket nem minden esteben tudjuk kiszolgálni, így az átvételre vonatkozó értesítő e-mail előtt nincs lehetőség megrendelésének személyes átvételére.

A személyes átvétel időpontjáról munkatársunk a megrendelést követő 48 órán belül pontos információt küld Önnek a megrendelés során megadott e-mail címre.

A személyes átvétel helye: 1052 Budapest, Haris köz 2. Az üzlet telefonszámát és nyitvatartási idejét itt éri el. A személyes átvétel ingyenes. Személyes átvétel során készpénzzel és bankkártyákkal is fizethet.

          3.6.2. Házhozszállítás fix díjszabással

Házhozszállítás esetén a rendszer automatikusan hozzáadja a megrendelés összegéhez a kiszállítási díjat, amennyiben a megvásárolni kívánt termékek és a kiszállítási cím alapján ez lehetséges. Amennyiben kiválasztotta a házhozszállítást, mint kívánt szállítási módot, a kosár összesítő alatt található fizetés gombbal tud továbblépni a megrendelési folyamatban. A Kosár módosítása gombbal vissza tud lépni és kosarának tartalmát meg tudja változtatni.

Megrendelését futárszolgálat vagy partnerünk szállítja házhoz. A házhozszállítás összege

  • Budapesten és környékén minden terméktípusra vonatkozóan 2000.- Ft, 15000.- Ft-nál nagyobb értékű megrendelés esetén ingyenes

  • Budapesten és környékén kívül 1-12 db palack bor vásárlása esetén a megrendelt mennyiségtől függően minimum 2000.- Ft, maximum 3500.- Ft, 39000.- Ft-nál nagyobb értékű megrendelés esetén ingyenes

  • Külföldi címre való kiszállítást, illetve 12 palacknál több bort, pezsgőt és/vagy pálinkát, valamint kiegészítő termékeket (is) tartalmazó, Budapesten kívüli belföldi rendeléseket egyedi díjszabás alapján teljesítünk, ezekben a kiszállítási díjra webáruházunkon keresztül árajánlatot kérhet a jelen ÁSZF 2.4.5.3 pontjában leírtak szerint.

A házhozszállítási díjakról részletesebb információt webáruházunk Szállítási Feltételek menüpontjában talál.

A kézbesítés munkaidőben, általában 7 és 18 óra között történik, ezért szállítási címként mindenképpen olyan címet adjon meg, ahol napközben tartózkodik az, aki átveszi majd a csomagot.

Ha a küldeményt bármely okból a futár nem tudja kézbesíteni, megkísérel értesítést hagyni a címzett címén, mely szerint a kézbesítést megkísérelte és egyúttal megadja a küldemény fellelhetőségi helyét. Amennyiben a küldemény kézbesítése a második kísérlet során is akadályba ütközik, vagy a címzett megtagadja az átvételt, megkíséreljük felvenni Önnel a kapcsolatot a további teendők egyeztetése céljából. Ön házhozszállításos megrendelése esetén vállalja, hogy kifizeti a küldemény továbbítása, az arról való rendelkezés vagy annak visszaküldése kapcsán felmerült bármilyen költséget, illetve, ha ilyen felmerül, az esetleges harmadik vagy további kézbesítési kísérletek díját, valamint az egyeztetett további teendők költségét. Ha a második kézbesítési kísérletet követő ésszerű időn belül sem kapunk Öntől, vagy a címzettől megfelelő utasítást a küldemény kézbesítésére vonatkozóan, úgy Ön egyetért azzal és hozzájárul ahhoz, hogy megrendelését töröljük.

A termék futártól való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik. Ez annyit jelent, hogy az átvételt követően kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módunkban elfogadni. Az átvételt igazoló dokumentum aláírásával elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék, az a termék van benne, amit megrendelt).

Ha az átvétel során sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, a futártól kérje a sérülésekről szóló jegyzőkönyv felvételét. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét díjmentesen biztosítjuk. Az átvételt követően észlelt sérülésért felelősséget nem vállalunk.

Ha regisztrált felhasználóként vásárol, az alapértelmezett szállítási és számlázási címnek a regisztráció során megadott címet tekintjük, azonban lehetőség van új cím megadására a Profil oldalon, melyet minden belépett felhasználó a fejlécben megjelenő keresztnevére kattintva érhet el.

Ha vendégként (regisztráció nélkül) szeretne vásárolni nálunk, úgy a megrendelési folyamat első oldalán tudja beírni a szállításhoz szükséges adatokat.

          3.6.3. Házhozszállítás egyedi díjszabással

12 palacknál több bort, pezsgőt és/vagy pálinkát, valamint kiegészítő termékeket (is) tartalmazó, Budapesten kívüli belföldi rendeléseket, illetve külföldi címre szállítást egyedi díjszabással vállalunk. Az ilyen megrendelések esetében a kiszállítás díját nem tudjuk automatikusan a megrendelés összegéhez adni, ezeket a megrendeléseket Ajánlatkérésként kezeli rendszerünk.

Ezekben az esetekben a Kosár összesítő alatt található ajánlatkérés gombbal tud továbblépni. A Kosár módosítása gombbal vissza tud lépni és kosarának tartalmát meg tudja változtatni.

Ha a megrendelni kívánt termékek és/vagy a külföldi szállítási cím miatt a kiszállítási díjra vonatkozóan Ajánlatkérésként érkezik be megrendelése, munkatársunk 1-2 munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot és a megrendelés során megadott e-mail címre a megvásárolni kívánt termékeknek és a megadott kiszállítási címnek megfelelő szállítási árajánlatot küld Önnek. A kiszállítási díj elfogadásával Ön véglegesíti megrendelését. Ha online szeretné a megrendelése értékét kiegyenlíteni, kérjük, ezt jelezze munkatársunknak, aki ebben az esetben lehetővé teszi Ön számára, hogy az Ön megrendelésére vonatkozó egyedi házhozszállítási díjjal megnövelt megrendelési összeget a webshop biztonságos fizetési rendszerén keresztül kifizesse. Az Ön megrendelésére vonatkozó egyedi házhozszállítási díjjal megnövelt megrendelési összeget előzetes banki átutalással is kiegyenlítheti, ha ezt a fizetési módot választja, az utaláshoz szükséges adatokat munkatársunk e-mailben küldi el Önnek.

3.7. Adatok ellenőrzése

Megrendelése fizetése és elküldése, illetve ajánlatkérése elküldése előtt ellenőrizheti az Ön által kiválasztott termékeket, azok darabszámát, a fizetendő végösszeget, valamint a szállítási költséget – amennyiben a vásárolt termékek és a kiszállítási cím alapján a fix díjszabású kiszállítás elérhető. Szintén ellenőrizni tudja a megadott szállítási, számlázási címet, valamint a megadott elérhetőségeket. Ha ezen az összegző oldalon bármilyen hibát talál, kérjük, lépjen vissza és javítsa ki a megfelelő „Adatok módosítása” gombra kattintva.

Amennyiben az adatokat rendben találja, és kosara tartalma, valamint a választott szállítási mód és megadott szállítási cím alapján a rendszer automatikusan kalkulálta a szállítási mód díját (lsd. fent 3.6. pont), a „Fizetés” gombra kattintva tud a fizetési mód kiválasztásához és a megrendelés elküldéséhez tovább lépni.

3.8. Ajánlatkérés elküldése

Amennyiben a kosara tartalma és/vagy a szállítási címe alapján ajánlatkérést kell küldenie a szállítási díjra vonatkozóan, azt az adatok ellenőrzése oldalon (lsd. fent 2.4.7. pont) található Ajánlatkérés gombra klikkelve tudja megtenni.

Ha ajánlatkérésként érkezik be megrendelése, munkatársunk 1-2 munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot és a megrendelés során megadott e-mail címre a megvásárolni kívánt termékeknek és a megadott kiszállítási címnek megfelelő szállítási árajánlatot küld Önnek. A kiszállítási díj elfogadásával Ön véglegesíti megrendelését. Ha online szeretné a megrendelése értékét kiegyenlíteni, kérjük, ezt jelezze munkatársunknak, aki ebben az esetben lehetővé teszi Ön számára, hogy az Ön megrendelésére vonatkozó egyedi házhozszállítási díjjal megnövelt megrendelési összeget a webshop biztonságos fizetési rendszerén keresztül kifizesse. Az Ön megrendelésére vonatkozó egyedi házhozszállítási díjjal megnövelt megrendelési összeget előzetes banki átutalással is kiegyenlítheti, ha ezt a fizetési módot választja, az utaláshoz szükséges adatokat munkatársunk e-mailben küldi el Önnek.

3.9. Fizetési mód választása

Házhozszállítás esetén az Ön megrendelésére vonatkozó házhozszállítási díjjal megnövelt megrendelési összeget a webshop biztonságos fizetési rendszerén keresztül egyenlítheti ki. Utánvétes, készpénzes fizetésre csak személyes átvétel esetén, illetve a Budapesten és környékén, saját futárunk által bonyolított kiszállítások esetén van lehetőség.

Minden egyéb címre történő házhozszállítás esetén csak online bankkártyás fizetésre van lehetőség.

A termék átvételekor történő készpénzes fizetés választása esetén kérjük, klikkeljen a Megrendelés gombra – ezzel a megrendelési folyamat végére ért, megrendelését elküldte számunkra.

Bankkártyával történő fizetés esetén a Fizetés gombra kattintva a rendszer átirányítja Önt az OTP Bank biztonságos fizetési oldalára.

Lehetősége van ajándékutalvány felhasználására, ehhez írja be a vonatkozó mezőbe az utalvány kódját és kattintson a „Felhasználom” gombra. Amennyiben a megrendelés összege kisebb, mint a felhasznált utalvány értéke, az utalvány beváltása egyben fizetésnek is minősül. Az utalvány kódja egyszer használható, ha van fennmaradó érték, az a későbbiekben már nem levásárolható. Ha a megrendelés összege nagyobb, mint az utalvány értéke, a fennmaradó összeg a rendelkezésre álló fizetési módokon egyenlíthető ki.

3.10. Online fizetés

A biztonságos fizetés az OTP Bank rendszerén keresztül történik. Használhat MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron és Amex/American Express kártyát.

Kártyaadatai mindvégig tökéletes biztonságban lesznek a fizetési szolgáltató, az OTP Bank SSL titkosítással ellátott fizetőoldalán, webáruházunk csak a tranzakció eredményéről kap tájékoztatást. A bankon kívül senki nem férhet hozzá kártyája adataihoz (mi sem látjuk azokat). A vásárlás végeztével e-mailben is visszaigazoljuk a fizetés eredményét, illetve elküldjük az úgynevezett tranzakció-azonosítót. Ez a szám azonosítja bankja felé a kártyás fizetést.

Az internetes vásárlásnál a következő adatokat kell megadnia:

  • Bankkártya típusa

  • Kártyát kibocsátó bank neve

  • Bankkártya száma

  • Kártyára írt név

  • Lejárati dátum

  • Érvényesítési kód (CVC2/CVV2) - A kártya hátoldalán, az aláíráscsíkon szereplő szám utolsó három számjegye. Amennyiben az Ön bankkártyáján ilyen adat nem szerepel, kérjük, hagyja a mezőt üresen.

A megrendelés elküldéséhez szükséges, hogy megismerje és elfogadja a jelen ÁSZF feltételeit is, melynek elfogadását a jelölő mező bejelölésével ismeri el.

Ha mindent rendben talált a megrendelésével, akkor a megfelelő fizetési mód választása utána a Fizetés / Megrendelés gombra kattintva küldheti el azt számunkra.

3.11. Megrendelés visszaigazolás

A vásárlás befejeztével a rendszer automatikusan küld egy visszaigazoló e-mailt, mely csak a megrendelés leadásának sikerességét igazolja, ez egyelőre nem a megrendelés visszaigazolása.

Tájékoztatjuk, hogy minden egyes rögzített megrendelést webáruházunk külön megrendelésként kezel, így az egymás után azonos vásárlónak és címre leadott megrendelések külön kerülnek kiszállításra. Így a szállítási díj is minden megrendelésnél külön kerül felszámításra.

Ha már leadta a megrendelést, de a csomag tartalmát módosítani szeretné, úgy haladéktalanul lépjen kapcsolatba munkatársunkkal, így – a megrendelés státuszától függően, azaz a csomag futárszolgálatnak történő átadását megelőzően – még módosítható a megrendelés.

A raktárkészlet változásai miatt előfordulhat, hogy egyes termékek nincsenek raktáron. Amennyiben ilyen eset fordul elő, azonnal felvesszük a kapcsolatot a vásárlóval és tájékoztatjuk arról, hogy beszerezhető-e az adott termék és ha igen, akkor megközelítőleg mikorra.

Az elküldött megrendelés megérkezését, a hatályos magyar jogszabályoknak megfelelően, 48 órán belül visszaigazoljuk, ezen visszaigazoló e-mail megérkezésével érvényes szerződés jön létre.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a regisztráció során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék adatait, a rendelés sorszámát és a választott fizetési és szállítási módot.

Amennyiben a visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg, Ön mentesül az ajánlati kötöttség alól és a továbbiakban nem köteles megvásárolni a terméke(ke)t.

Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy az általunk küldött visszaigazoló e-mail nem érkezik meg Önhöz. Ilyen esetben kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, hiszen a visszaigazolás kézbesítésének hiányát okozhatja egy rosszul megadott e-mail cím, vagy az Ön postafiókjához tartozó tárhely telítettsége vagy akár rendszerhiba is.

3.12. Megrendelés lemondása

Amennyiben egy beszerzés alatt álló tételt szeretne lemondani, ezt kérjük, 1 munkanapon belül jelezze munkatársunknak a borbolt@monarchiaborok.hu címre küldött e-mailben. Amennyiben a megrendelés lemondása kiszámlázás és kiszállítás után történt, abban az esetben a szállítási díj Önt terheli.

3.13. Adatbeviteli hibák javítása

A megrendelés elküldését megelőzően bármikor változtatni tud a megrendelésén.

Ha elküldte megrendelését és a visszaigazoló e-mailben hibát (több termék rendelése, hibás szállítási cím, rossz termék megrendelés stb.) vesz észre rendelésével kapcsolatban, kérjük, hogy haladéktalanul vegye fel velünk a kapcsolatot a borbolt@monarchiaborok.hu címre küldött e-mailben, hogy a hibát a lehető legrövidebb időn belül orvosolni tudjuk, és a nem kívánt rendelés teljesítése elkerülhetővé váljon.

3.14. Telefonos megrendelés

Amennyiben idegen Öntől az interneten való vásárlás, szívesen fogadjuk megrendelését telefonon is nyitvatartási időben az alábbi telefonszámon: +36 1 337 06 04    

A megrendeléshez az alább megjelölt adatokra lesz szükség:

  • termék megnevezése

  • darabszám

  • szállítási cím

  • számlázási cím

  • e-mail cím

  • mobiltelefonszám, melyen értesíteni tudjuk majd a megrendelésével kapcsolatban

  • szállítási mód megadása

  • fizetési mód megadása

A telefonon megrendelt csomagot az online megrendeléshez hasonlóan személyesen átvétellel és kiszállítással is kérheti.

3.15. Ajándékutalványok

A Webáruházban és üzletünkben megvásárolható ajándékutalványokat online és személyes vásárlás során is be lehet váltani. Online vásárlás esetén az utalvány kódját az érvényességi idején belül és felhasználási feltételeinek megfelelően a megrendelési folyamat utolsó lépéseként, a fizetési módok választásánál lehet beírni a megfelelő mezőbe. Egy megrendeléshez csak egy utalvány váltható be, az utalványok nem vonhatók össze.

 

4. Elállási jog

Amennyiben a termék átvétele után úgy dönt, hogy mégsem kéri a terméke(ke)t, lehetősége van 14 napon belül indoklás nélkül elállni a vásárlástól. Ennek módjáról a távollévők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. kormányrendelet rendelkezik.

Elállási szándékát írásban, e-mailben vagy postai levél útján közölheti velünk.

Ne feledje, elállási jogával személyes átvétel esetén is élhet!

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek tekintjük, ha az elállásra irányuló nyilatkozatot 14 napon belül (akár a 14. napon) elküldi nekünk. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail értesítés esetén az e-mail küldésének időpontját vesszük figyelembe a határidő számítás szempontjából. Kérjük, hogy levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy egyértelműen bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Elállás esetén a termék visszajuttatásának költségei a vásárlót terhelik. A vásárlót ezen felül egyéb költség nem terheli.

Az utánvétellel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni, az ilyen csomag visszajuttatásának költsége is a vásárlót terheli!

Elérhetőségeink, ahol a vásárlástól való elállási szándékot bejelentheti:

  • Borbolt: Monarchia Borkereskedés, 1052 Budapest, Haris köz 2.

  • E-mail cím: borbolt@monarchiaborok.hu

Kérjük, figyeljen arra, hogy a visszaküldött termék gyári csomagolásban legyen. Már felbontott terméket csak akkor tudunk visszavenni, ha a csomagolás részei, a termék és annak tartozékai, valamint a leírása is sértetlen állapotban van.

A visszaküldött termék árát a szállítási díjjal együtt (ha volt) haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszautaljuk az Ön számára. A visszatérítés vonatkozik a termék vásárló részére történő kiszállítási költségeire is, kivéve, ha az elállással érintett termékkel együtt más olyan termék is kiszállításra került, amely tekintetében a vásárló nem élt elállási jogával.

Kérjük, hogy a küldeményt ne utánvéttel küldje el részünkre, ezeket a csomagokat nem áll módunkban átvenni. A termékeket lehetőség szerint ajánlott küldeményként juttassa vissza a címünkre, hogy biztosan megérkezzen.

Címünk, ahol a csomagokat várjuk: Monarchia Borkereskedés, 1052 Budapest, Haris köz 2.

Az e pontban foglaltak kizárólag az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személyre, továbbá a békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozásra is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettjeire (fogyasztó) vonatkoznak.

 

5. Szavatosság & Jótállás

5.1. Kellékszavatosság

Hibás teljesítés esetén az Eladóval szemben Ön kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Kérheti a termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

5.2. Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve a kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

5.3. Jótállás

Termékeink jellegére tekintettel jótállást nem vállaluk.

 

6. Panaszügyintézés és ügyfélszolgálat

A Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatokkal kapcsolatban, illetőleg a termékekkel kapcsolatosan felmerülő bármilyen kérdés esetén az alább feltüntetett elérhetőségeken keresztül tud velünk kapcsolatba lépni.

E-mail cím: borbolt@monarchiaborok.hu

Tel: +36 1 337 06 04; +36 70 452 26 01

 

7. Online Vitarendezési Fórum

Kötelezettséget vállalunk az alternatív vitarendezési fórum igénybevételére a fogyasztói jogvitáik rendezéséhez. Az Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platformot itt érheti el.

Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a honlapon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással. A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű féln ek. Ezt követően az érintetteknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás a vitarendezési fórumról, az online platform oda továbbítja a panaszt. Ha a feleknek nem sikerül 30 napon belül megegyezniük, vagy ha a platform sem tud a benyújtott adatok alapján olyan alternatív vitarendezési fórumot azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, a panasz további feldolgozására nem kerül sor.

 

8. Egyéb rendelkezések

Jogosultak vagyunk a jelen ÁSZF-et a vásárlóink előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá Önnel szemben, a módosítást követő megrendelésekre vonatkozóan.

Jogosultak vagyunk továbbá arra, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtsunk végre a Webáruházban vásárlóinak előzetes figyelmeztetése nélkül, továbbá fenntartjuk a jogot, hogy a Webáruházat más domain név alá helyezzük át.

Ha a Webáruházban kifogásolható tartalmat észlel, kérjük, hogy azt haladéktalanul jelezze felénk, és ha jóhiszemű eljárásunk során a jelzést megalapozottnak találjuk, az információ haladéktalanul törlésre kerül, vagy azt módosítjuk.

 

9. Szerzői jog

A Webáruház szerzői jogvédelem alatt áll. A Monarchia Borkereskedelmi Kft. a szerzői jogi jogosultja a Webáruházon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Webáruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást, képet, szöveget).

A Webáruház tartalmának valamint egyes részeinek merevlemezre, ssd-re, usb-re, sd kártyára mentése vagy kinyomtatása saját felhasználás céljából engedélyezett.

A saját felhasználáson túli felhasználás – pl. adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag előzetes írásbeli engedélyünkkel lehetséges.

 

10. Hírlevél

A felhasználóknak módjuk van a regisztrációjuk alkalmával, illetve később, az oldal használata során a Szolgáltató hírlevelére feliratkozni. A hírlevélre való feliratkozás önkéntes. Feliratkozás esetén a felhasználó kifejezetten hozzájárul, hogy az általa megadott e-mail címre tájékoztató és kifejezetten reklámcélú tartalmak kerüljenek továbbításra.

A hírlevélről a felhasználó bármikor leiratkozhat a személyes profiljában, vagy minden hírlevél végén található leiratkozás linkkel.

 

11. Felhasználási feltételek elfogadása

A Webáruház használatával Ön kijelenti, hogy a felhasználási feltételeket megértette, azokat tudomásul vette, és az oldal használatának feltételeként elfogadja.